Resumen:
Aquest informe aborda de manera completa la integració de tecnologies educatives basades en la intel·ligència artificial (IA) amb l'objectiu de millorar les competències del pensament crític i el compromís ètic. Primerament, es proporciona una descripció detallada del concepte de "prompt" i una guia pràctica sobre com utilitzar aquesta eina com a base fonamental del projecte. Seguidament, es presenta una exhaustiva recopilació d’unes 30 IAs diferenciades i categoritzades segons tipus com xatbots, eines d'ajuda en la recerca i generadores d'imatge, vídeo o transcripció d’àudio. Aquesta enumeració destaca la diversitat d'aplicacions d'IA que es poden integrar al context educatiu de la Facultat de Veterinària. La part final del treball es centra en l’anàlisi de les implicacions de les IA en el desenvolupament de les competències de pensament crític i compromís ètic. Es destaquen les oportunitats i reptes d'aquesta integració, amb una atenció especial a com les IAs poden contribuir al foment de l'ètica professional i la presa de decisions informades en el camp de la veterinària i ciència i tecnologia dels aliments. Globalment, aquest projecte emergeix com una visió holística i aplicada que delinea com la IA pot transcendir i millorar de manera significativa l'experiència educativa i el desenvolupament de competències essencials en el context de la docència universitària.