Aquest document ha estat elaborat per un grup de treball coordinat per Màrius Martínez Muñoz i Edelmira Badillo Jiménez.
La formació universitària en el Grau d'Educació Infantil és una oportunitat per conèixer i contrastar coneixements teòrics i pràctics per poder ser i fer de mestre. Aquesta formació ha de poder oferir-vos, com a estudiants, unes bases teòriques i estratègies capaces de donar resposta a una societat en canvi continu. A més, el perfil dels mestres en educació infantil requereix haver desenvolupat tot un seguit de competències claus de caràcter personal i relacional que es van desenvolupant durant el grau però que sovint són difícils d'avaluar en la seva totalitat en el marc de les assignatures cursades. Aquestes competències professionals són difícils d'entendre si no és en el context de les pràctiques; per això és important que, des de la coordinació, es planifiqui i s'acompanyi l'alumnat en el procés d'orientació professional durant tot el grau. Aquest document que us presentem pretén ser una eina útil per prendre consciència, de manera autònoma però acompanyada, d'aquestes necessitats professionals que requereix l'educació infantil. Hi trobareu la planificació de l'orientació professional que us oferirem durant el grau i també un qüestionari que us permetrà prendre consciència i saber quin és el vostre punt de partida. El qüestionari us pot ser útil per avaluar i conèixer les pròpies competències i el seu desenvolupament durant el grau. En definitiva, us permetrà aturar-vos i pensar, identificar, revisar i planificar millores o reptes de futur en el vostre procés de formació amb la voluntat de millorar a partir d' objectius assolibles a curt i a llarg termini.