Resumen:
Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). Aquests pilars s'han posat en pràctica i han resultat en diversitat de: estratègies didàctiques per als diferents moments de la seqüència (previ, durant o després de la sessió síncrona), formats de recursos, eines digitals, i contextos comunicatius i agrupacions (veure pàgines 1-3). Les combinacions de tots els elements anteriorment citats han donat lloc a l'experimentació de quatre de les modalitats d'aula invertida existents en l'actualitat: tradicional, debat, grupal i virtual (veure pàgina 3). Set infografies mostren els dissenys implementats tot indicant el número de sessions en les que s'ha aplicat, el percentatge d'aprenentatge actiu, regulat i l'ús de tecnologies digitals. A més a més, per a cada disseny s'indiquen les estratègies aplicades per a la regulació de l'aprenentatge i per a l'aprenentatge actiu en cada moment de la seqüència d'aprenentatge. Fem ús d'icones per a indicar la tipologia de recursos, les eines digitals i les modalitats comunicatives i agrupacions (veure pàgines 4-10).