Abstract:
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dita assignatura s'imparteix el primer semestre del segon curs acadèmic de la titulació, és de caràcter obligatori i de 6 crèdits ECTS. Per tal de facilitar l'aprenentatge l'equip docent (2013-2020) s'ha valgut del diferents suports. Tal i com consta a la Guia Docent, aquesta assignatura s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant i té per objectiu ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. Sota aquests paràmetres s'ha optat per distribuir els continguts en quatre blocs: (1) Perspectives teòriques, (2) Desenvolupament psicomotor, (3) Desenvolupament cognitiu i lingüístic i (4) Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Per a cada un d'aquests blocs s'ha creat una guia d'estudi per als estudiants. El present material es correspon amb el primer bloc: Bases biològiques, socials i culturals dels processos de desenvolupament. Inclou les concepcions sobre el desenvolupament i la seva influència en l'orientació de l'acció educativa i en el plantejament de l'ensenyanyament des de diferents perspectives teòriques tot aprofundint en la perspectiva sociocultural i contextual del desenvolupament, el paper de l'educació i de l'escolarització en el desenvolupament.