Abstract:
Si algú ens pregunta com ens imaginem l'educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d'una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d'una altre manera, el món educatiu. Parlem de la Tecnologia i de l'Educació Emocional. El repte d'aquesta proposta és unir aquests dos eixos transversals en una sola activitat fent servir la robòtica i la programació per treballar la competència emocional i social. I així va néixer aquesta: Programar per emocionar. Programar per educar emergeix en la primera edició mSchools_EDU_Hack (Jornada de cocreació educativa. Teachers co-creating. Organitzada en col·laboració de la Generalitat de Catalunya i la GSMA dins el programa mSchool el 20 de febrer de 2016 amb l'objectiu de crear idees d'innovació pedagògica incorporant la tecnologia digital). Ha estat elaborat per professionals de l'educació (mestres, professors, psicopedagogues i docent de futurs mestres) amb l'objectiu de posar-ho en pràctica el curs 2016-17, després de vàries experiències d'algunes de les parts del programa, a vint instituts d'Educació Secundària de Catalunya. Al llarg del document s'exposa la proposta subjecte a canvis per tal que companys de l'àrea en puguin fer ús al mateix temps que puguin proposar millores i alternatives. Cal dir, que no és una proposta tancada sinó que es tracta d'un document viu i en procés de revisió constant.