Es pretén que l'alumne tingui una base teòrica que li permeti comprendre les dinàmiques de la comunicació i la seva relació amb la cultura. Així, l'estudiant coneixerà algunes de les teories i teòrics de l'àrea. Aquest repàs teòric i històric, els donarà les bases per comprendre l'aparició de diferents fenòmens culturals com poden ser les industries culturals. Així mateix ajudarà a l'estudiant a formar-se un criteri sòlid que li permeti construir projectes culturals, plans de comunicació, i apropar-se al món de la recerca, complementant l'experiència adquirida en l'exercici quotidià, amb la vessant teòrica. L'alumne tindrà eines sòlides per argumentar i justificar els seus projectes tant acadèmics com professionals.
Se pretende que el alumno tenga una base teórica que le permita comprender las dinámicas de la comunicación y su relación con la cultura. Así, el estudiante conocerá algunas de las teorías y teóricos del área. Este repaso teórico e histórico, les dará las bases para comprender la aparición de distintos fenómenos culturales como pueden ser las industrias culturales. Asimismo ayudará al estudiante a formarse un criterio sólido que le permita construir proyectos culturales, planes de comunicación, y acercarse al mundo de la investigación, complementando la experiencia adquirida en el ejercicio cotidiano, con la vertiente teórica. El alumno tendrá herramientas sólidas para argumentar y justificar sus proyectos tanto académicos como profesionales.
It is intended to provide students with a theoretical basis which allow them to understand the dynamics of communication and its relationship to culture. Thus, the student will know some of the theories and theorists in the area. This theoretical and historical review will provide the basis for understanding the emergence of various cultural phenomena such as cultural industries. Students will also be assisted to form a solid approach to enable them for the development of cultural projects, communication plans, and for approaching the research world, complementing the daily experience with the theoretical aspect. The student will be given solid tools to argue and justify their academic and professional projects.