CAS PRÀCTIC: El repte d'un museu del segle XXI és esdevenir un producte cultural i turístic d'àmbit internacional. El Museu Episcopal de Vic estudia i exhibeix una de les col·leccions de plàstica medieval més importants del món, així com una magnífica representació de l'evolució de l'art litúrgic i de les arts decoratives a Catalunya. Els projectes museològic, museogràfic i arquitectònic recents del MEV (pensats i desenvolupats entre els anys 1995 i 2002) han corregit comportaments arcais i han incidit en molts aspectes imprescindibles per aconseguir el repte esmentat abans. Tot i axí, el públic majoritari d'aquest museu és de procedència principalment catalana.
NOTA PEDAGÒGICA: A nivell general, un primer objectiu és que l'estudiant sigui capaç d'analitzar (conèixer la institució, identificar les causes del problema, etc.) i sintetitzar la informació facilitada. Un dels objectius essencials és posar en pràctica teories i models específics relacionats amb l'àmbit del turisme, la cultura i el marquèting. És a dir, es tracta de comprovar teories determinades en el món real, en aquest cas en el món del patrimoni i la cultura. Després del treball individual previ, és recomanable posar en comú les propostes individuals per resoldre el cas i debatre-les. L'objectiu final és que l'estudiant sigui capaç de prendre decisions i fer noevs propsotes de futur. És a dir, que sigui capaç de formular recomanacions sobre possibles accions i/o solucions que calgui seguir per resoldre la problemàtica descrita