Conté: Cas pràctic i Nota pedagògica
CAS PRÀCTIC: El cas que s'exposa a continuació va esdevenir-se a ELAUSA, una empresa situada a la comarca d'Osona (Barcelona). L'empresa pertany a un grup d'empreses format per ELAUSA i ARRAY que centren l'activitat principal en el sector de l'electrònica i la injecció de plàstics. L'empresa en qüestió va acceptar un projecte amb el nom de 456 per a la prestigiosa marca automobilística Smart que consistia en el disseny i la producció d'uns components que formaven part d'un volant per al nou model de cotxe que la marca volia treure al mercat, una evolució del model Fourfour, un quatre portes de Smart amb tracció a les quatre rodes.
NOTA PEDAGÒGICA: Els objectius principals del cas són els següents: -Desmitificar la cultura del fracàs. -Mostrar les dificultats contínues que té qualsevol i la manera de superar-les. -Descriure i analitzar els punts crítics d'un projecte i plantejar possibles alternatives de decisió. -Trobar els aspectes positius i negatius que ha aportat el projecte. -Veure l'evolució que ha tingut l'empresa i com ha influït el projecte en l'aprenentatge organitzatiu. -Familiaritzar els alumnes de formacions no tècniques amb el vocabulari tècnic dels projectes d'aquest tipus. -Aprofitar el context del cas per aprofundir en l'anàlisi de la cadena de valor, els sistemes de gestió de la qualitat i les relacions interculturals en el món dels negocis. -Reforçar la cultura de l'esforç continu.