Amb la democratització de la tecnologia en general i de la informàtica en particular, s'ha posat en evidència la necessitat de tenir en compte el que podem anomenar "factors humans" a l'hora de dissenyar i construir els sistemes. Avui en dia, els sistemes y productes interactius ja no només han de servir per portar a terme tasques concretes, sinó que, a més, han de ser senzills, intuïtius i simples d'utilitzar pels usuaris als que van dirigits... i és en aquest context en el que apareix l'estudi de la Interacció Persona-Ordinador (IPO) també anomenada Interacció Humana amb els Ordinadors (IHO). La IPO constitueix una àrea de coneixement multidisciplinar, doncs s'alimenta de camps tant distants a priori com pot ser la informàtica o la psicologia (passant pel disseny gràfic o l'enginyeria entre altres). Pel professional de la informàtica la IPO presenta dos grans reptes: com incorporar-la dins el cicle de vida de les aplicacions i com dissenyar correctament les interfícies, en definitiva, dissenyar i construir sistemes interactius que tenen en compte als usuaris.
Con la democratización de la tecnología en general y de la informática en particular, se ha puesto en evidencia la necesidad de tener en cuenta lo que podemos llamar "factores humanos" a la hora de diseñar y construir los sistemas. Hoy en día, los sistemas y productos interactivos ya no sólo deben servir para llevar a cabo tareas concretas, sino que, además, deben ser sencillos, intuitivos y simples de utilizar por los usuarios a los que van dirigidos... y es en este contexto en el que aparece el estudio de la Interacción Persona-Ordenador (IPO) también llamada Interacción Humana con los Ordenadores (IHO). La IPO constituye un área de conocimiento multidisciplinar, pues se alimenta de campos tanto distantes a priori como puede ser la informática o la psicología (pasando por el diseño gráfico o la ingeniería entre otros). Por el profesional de la informática la IPO presenta dos grandes retos: como incorporarla dentro del ciclo de vida de las aplicaciones y cómo diseñar correctamente las interfaces, en definitiva, diseñar y construir sistemas interactivos que tienen en cuenta a los usuarios.
Democratization of technology in general and computer science in particular, have highlighted the need to take into account what we call "human factors" when it comes to design and build systems. Today, interactive systems and products should be used not only to perform specific tasks, but also should be plain, intuitive and simple to be used by users... In this context appears this study on Human-Computer Interaction (HCI). HCI is a multidisciplinary field of knowledge, because it is complemented by a priori so distant fields such as computer science and psychology. For the computer professional the IPO presents two major challenges: how to incorporate it into the life cycle of applications and how to properly design interfaces, it is how to design and build interactive systems taking into account final users.