De la mateixa manera que s'aprèn a caminar caminant, l'única manera vàlida d'aprendre a ser creatius -en qualsevol àmbit de la nostra vida, personal, laboral o acadèmica- és pensant creativament. Aquest és l'objectiu principal de l'assignatura i l'abordarem amb la destil·lació dels coneixements que ens aportaran les lectures del llibre d'Edward De Bono (El Pensamiento Creativo) i dels mòduls escrits especialment per dos creatius reconeguts (Marçal Moliné i Rafa Blasco), així com amb guia pràctica que donarà sentit a un objecte -que també hem inclòs com a innovació en els materials- i que vertebrarà tot el treball a l'aula. Tots tenim capacitat creativa. Però no tots ens donem l'oportunitat de demostrar-nos-ho diàriament perquè sovint ignorem com s'ha d'activar el procés creatiu. Hi ha tants mètodes i tècniques creatives com gustos i colors. En aquesta assignatura es tractaran les més comunes i aplicables, per tal que després, cadascú les faci seves i les automatitzi per poder expressar la seva creativitat en l'àmbit propi (publicitat, periodisme, comunicació audiovisual, etc.).
De la misma manera que se aprende a caminar caminando, la única manera válida de aprender a ser creativos -en cualquier ámbito de nuestra vida, personal, laboral o académica- es pensando creativamente. Éste es el objetivo principal de la asignatura y lo abordaremos con la destilación de los conocimientos que nos aportarán las lecturas del libro de Edward De Bono (Pensamiento Creativo) y de los módulos escritos especialmente por dos creativos reconocidos (Marçal Moliné y Rafa Blasco), así como con una guía práctica que dará sentido a un objeto -que también hemos incluido como innovación en los materiales- y que vertebrará todo el trabajo en el aula. Todos tenemos capacidad creativa. Pero no todos nos damos la oportunidad de demostrárnoslo diariamente porque a menudo ignoramos cómo se activa el proceso creativo. Hay tantos métodos y técnicas creativas como gustos y colores. En esta asignatura se tratarán las más comunes y aplicables, con el fin de que, después, cada uno las haga suyas y las automatice para poder expresar su creatividad en el ámbito propio (publicidad, periodismo, comunicación audiovisual, etc.).
In the same way people learn to walk by walking, the only valid way to learn how to be creative in any area of our lives (personal, professional or academic), is thinking creatively. This is the main aim of the course and it will be approached with the distillation of knowledge of the readings from the book by Edward De Bono (Creative Thinking) and the educational modules specially written by two renowned creatives (Marçal Moliné and Rafael Blasco) as well as a practical guide.