Un dels fenòmens que més popularitat ha assolit és el de l'etiquetatge social. Tradicionalment, professionals especialitzats classificaven els objectes. Actualment, qualsevol usuari d'Internet pot realitzar la seva pròpia classificació dels recursos presents a la Xarxa mitjançant l'ús de paraules clau anomenades etiquetes o tags. De fet, a Internet proliferen aplicacions que permeten aquestes pràctiques com YouTube o Flickr.
Un cas particular de l'etiquetatge socials són els marcadors socials o bookmarking, com ara Del.icio.us o Mister Wong, que permeten emmagatzemar i catalogar les adreces web, tal com faríem amb l'opció Adreces d'interès del nostre navegador. La possibilitat d'emmagatzemar els nostres enllaços preferits en una aplicació en línia permet tenir-hi accés des de qualsevol ordinador connectat a la Xarxa. Aquestes aplicacions també permeten tenir accés a les adreces web o marcadors, en el llenguatge especialitzat, emmagatzemats per altres usuaris amb interessos similars als nostres i accedir als marcadors identificats amb una determinada etiqueta, independentment de l'usuari que l'hagi introduïda.
Per tant, els marcadors socials faciliten, d'una banda, emmagatzemar i classificar els nostres marcadors i, de l'altra, cercar nous marcadors afins als nostres interessos, classificats per d'altres usuaris. Sovint les aplicacions de marcadors socials van més enllà i ofereixen altres possibilitats com la creació de grups, la sindicació de continguts, etc.
Uno de los fenómenos que más popularidad ha alcanzado es el de los marcadores sociales. Tradicionalmente, la clasificación de los objetos la realizaban profesionales especializados. Actualmente, cualquier usuario de internet puede realizar su propia clasificación de los recursos presentes en la red mediante el uso de palabras claves llamadas marcadores o tags. De hecho, en internet proliferan aplicaciones que permiten estas prácticas, como YouTube o Flickr.
Un caso particular de la marcación social son los marcadores sociales o bookmarking, como Del.icio.us o Mister Wong, que permiten almacenar y catalogar las direcciones web, tal y como haríamos con la opción de Direcciones de interés de nuestro navegador. La posibilidad de almacenar nuestros enlaces preferidos en una aplicación en línea permite tener acceso desde cualquier ordenador conectado a la red. Estas aplicaciones también permiten tener acceso a les direcciones web o marcadores, en el lenguaje especializado, almacenados por otros usuarios con intereses similares a los nuestros y acceder a los marcadores identificados con una determinada etiqueta, independientemente del usuario que la haya introducido.
Por tanto, los marcadores sociales facilitan, por un lado, almacenar y clasificar nuestros marcadores y, por otro, buscar nuevos marcadores afines a nuestros intereses, clasificados por otros usuarios. Con frecuencia las aplicaciones de marcadores sociales van más allá ofreciendo otras posibilidades como la creación de grupos, la sindicación de contenidos, etc.
One of the phenomena that has achieved great popularity is social tagging. Traditionally, specialized professionals classified objects. Nowadays, any internet user can carry out their own classification of the resources present on the net through the use of keywords called tags or labels. In fact, on the internet there is a proliferation of applications that allow these practices, such as YouTube or Flickr.
A particular case of social tagging are social labels or bookmarking, like Del.icio.us or Mister Wong, that allow us to store and catalogue web addresses, just as we would do with the ¿add a bookmark¿ option in our navigator. The possibility of storing our favourite links in an online application allows access from any computer connected to internet. These applications also allow access to web addresses or tags, in specialized language, stored by other users with interests similar to our own and access to the markers identified with a specific label, independently of the user who has introduced it.
Therefore, social tagging facilitates, on the one hand, storage and classification of our tags and, on the other hand, the search for new tags compatible with our interests, classified by other users. Frequently, social tagging applications go even further, offering other possibilities such as creation of groups, syndication of contents, etc.