Abstract:
L’elevat índex d’abandonament en l’assignatura d’introducció a la comptabilitat va impulsar als professor a cercar noves vies per motivar a l’estudiant a realitzar les proves d’avaluació continuada que es proposen al llarg del curs per adquirir de forma gradual un bon domini tant dels conceptes comptables com els diferents elements del cicle comptable. Aquesta comunicació presenta els resultats obtingut tant en el rendiment acadèmic com el grau d’abandonament dels estudiants a partir d’un nou model metodològic aplicat a les proves de l’avaluació continuada, en el marc de l’avaluació formativa prenen com a referència el treball de Gibbs at al (2004) i l’aprenentatge reflexiu Schön (1983). Aquest nou enfocament metodològic es va implementar en els dos semestres del curs 2011-2012 als més de 230 estudiants matriculats al Grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) de la Universitat Oberta de Catalunya i les dades presentades són un clar indicador de l’efectivitat en l’assoliment de l’aprenentatge significatiu de l’alumne