Resumen:
Els plans d’estudis corresponents a la carrera de Psicologia arreu de tot l’estat
inclouen matèries troncals sobre metodologia de la recerca que donen lloc a assignatures com Estadística i Mètodes Quantitatius d’Investigació. Paradoxalment és
possible accedir a aquests estudis sense haver cursat cap assignatura relacionada
amb les matemàtiques des de l’Ensenyament Secundari Obligatori. Els estudiants que
no han cursat assignatures amb continguts matemàtics no només saben menys sobre
aquesta matèria, sinó que també poden estar menys motivats per adquirir nous
coneixements sobre ella. En aquest treball es vol conèixer quina és l’opció cursada
majoritàriament pels estudiants que accedeixen a la carrera de Psicologia de la UdG.
A més es pretén comparar el rendiment acadèmic d’aquests estudiants en dues
assignatures que en tot o en part tenen continguts matemàtics: Mètodes i dissenys
d’investigació en Psicologia I i Estadística aplicada a la Psicologia, segons l’opció de
batxillerat cursada. La mostra està formada pels estudiants matriculats als estudis de
Psicologia de la UdG des del curs acadèmic 2003-2004 fins al 2006-07. Els resultats
indiquen que la major part dels estudiants de Psicologia procedeixen de les opcions de
batxillerat en Humanitats i en Ciències Socials. A més, s’observa que el rendiment
acadèmic en aquestes dues assignatures dels estudiants procedents de les opcions de
batxillerat Científico-tècnica, Ciències de la Salut i Ciències Socials és millor que el
dels estudiants procedents de les opcions d’Humanitats i Arts tant pel que fa a les
qualificacions obtingudes, com als percentatges de no presentats a les convocatòries oficials. Es discuteix la conveniència d’orientar adequadament als estudiants abans d’iniciar el batxillerat per tal que puguin triar l’opció que més s’adeqüi a la carrera que volen cursar a fi de millorar el seu rendiment i la seva motivació pels estudis