Resumen:
En el marc de l’adaptació dels estudis universitaris a l’Espai Europeu d’Educació Superior i a partir del procés de Bolonya, a l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Girona s’inicià el Pla Pilot dels Estudis de Grau en Infermeria durant el curs 2004/05.
Durant els anys 2005-2008 s’ha portat a terme la formació bàsica del professorat en
metodologia d’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP).
El curs 2006/07 s’inicià el treball d’innovació docent, on el 15% dels continguts de totes les assignatures troncals del Pla d’estudis vigent, es treballen de forma integrada amb metodologia ABP. En l'avaluació de la innovació introduïda es va posar de manifest que els estudiants preferien la metodologia docent ABP a la classe magistral, encara que els generava un cert grau d’inseguretat. Una de les propostes de millora que proposaren els estudiants, especialment els de segon curs,
fou la de trobar un espai per posar en comú el treball fet entre els diferents grups i
que aquest fos validat pels professors experts.
En aquest curs (2007/08) hem incorporat alguns elements nous com és la sessió
plenària.
El propòsit de la introducció de la sessió plenària respon, principalment, a la intenció
de clarificar i posar en comú els continguts treballats pels diferents grups en cada
objectiu dels diferents casos, per tal de facilitar la comprensió dels mateixos als
estudiants. Es tracta doncs d’una sessió conjunta de síntesi on cada grup exposa el
treball fet al grup classe. El paper dels professors en aquesta sessió és validar els
continguts treballats pels diferents grups