La IX Jornada del Grup d’Innovació Docent Trans@net es dissenya per treballar amb els docents de treball social aquells aspectes que ens preocupen per afrontar la docència de competències pràctiques en una formació a distància donada l’actual situació de pandèmia on l’ensenyament universitari s’ha adaptat a les circumstàncies. La situació actual ha confrontat als docents per trobar estratègies que ens permetin treballar les mateixes competències pràctiques que en modalitat presencial, malgrat que ni l'entorn, ni els recursos, ni els canals comunicatius i expressius són els mateixos. Afrontar la docència de competències pràctiques en aquest context requereix més metacognició dels aspectes transversals, ja que no hi ha un entorn sincrònic tan complet que permeti treballar de forma grupal i confortable les dinàmiques, com el Role Playing, les simulacions, etc., eines importants en la formació del treball social, tot i no ser impossible fer-ho a distància, comporta un canvi metodològic i més esforç inicial docent, doncs no tenim habilitats per du a terme aquest tipus de dinàmiques. Tanmateix, suposa un domini d’estratègies per impartir classes a distància, ser creatiu i original amb la proposta d'activitats, utilitzar recursos digitals variats, programar de forma habitual activitats de cocreació i coavaluació, alhora cal requerir en cada procés o producte una reflexió de l'estudiant sobre les competències pràctiques o transversals.
RIMDA