Les pràctiques externes del Grau d’Educació Social són una oportunitat per als estudiants d’aproximar-se al camp professional. Són posibles a partir de la col•laboració de les entitats d’iniciativa social i de les administracions que posen en joc els seus recursos, serveis i equipaments per facilitar la formació pràctica dels futurs professionals de l’educació social.
Aquest quadern de pràctiques vol ser una eina de consulta i suport per als professionals dels centres col•laboradors, tutors i tutores, que representen una de les peces clau per facilitar la transferència de competències dels estudiants d’Educació Social.
Hi trobareu la informació indispensable per a comprendre el marc institucional i normatiu del model de pràctiques i els objectius estratègics a què pretén donar resposta. Hi consten, també, els continguts formatius (les competències) i el model metodològic per al desplegament del procés del pràcticum, tant pel que fa a les eines didàctiques com a les relacions i coresponsabilitat dels agents implicats.
Presentem el resultat d’un procés de treball en què han participat estudiants, tutors i tutores de centres col•laboradors, els diferents equips docents, la coordinació del pràcticum i la cap d’estudis. Esperem que sigui d’utilitat i que el continuem millorant entre tots i totes.
Aquesta guia docent s’ha elaborat en el marc dels projectes «L’avaluació formativa a les pràctiques externes: ampliació dels quaderns formatius del Pràcticum» (2011 PID-UB/97), amb el suport del Programa de Millora i Innovació Docent (PMID) del Vicerectorat de Política Docent i Científica de la Universitat de Barcelona, i «Fortaleciendo las prácticas de educación social: Tejiendo la corresponsabilidad en la formación de las competencias y la empleabilidad desde la universidad y el mundo laboral» (CAIE114), amb el suport del Ministeri d’Educació.