Alumnat col.laborador:
Moya Fernández, Anna
Ruiz Muñoz, Carolina
Torne Escolano, Laura
García Huertas, Bibiana
Armero Román, Juan
de Llanos Robles, Alicia
Montoya Vila, Jenay
Paez Vadillo, Gemma
Costa Alvarez, Loli
Claramunt Segura, Neus
Serrano Fuente, Vanessa
Cruz Jiménez, Sandra
Armangue Salvador, Anna
Blanco Hernandez, Estefania
Flórez Fijó, Tamara
Mateos Moya, Cristina
Contreras Sanchez, Vanessa
Nevado Villa, Judith
Morillo Soto, Olga
Pujades Taulé, Anna
López Sánchez
Patuel Puig, Jesse
Peñalver Tubau, Pau
Velasco Mesa, Sara
Valero Molinero, Mª Victoria
Alonso Domínguez, Laura
Gómez Serrano, Rocío
Villén Lázaro, Noemí
Tabuenca Castillo, Lorena
Sequera Garcia, Gemma
Salazar Arrufat, Judit
Quintana Mourelle, Vanessa
Otero Martínez, Emilio
Muixi Pibernat, Adrià
Comas Marce, Elisenda
Caballero Ortega, Mireia
Calaf Ferre, Laia
Guerrero Romero, Sonia
Ruiz Ibarra, Marta
Hallum López-Llauder, Liv
Pérez Caro, Bernat
Manzano Donald, Eric
Soler Ribe, Adrià
Ávila Cantos, Sofia
Baca Carrasco, Helena
Chiva Bautista, Silvia
Micó Monmany, Alba
Muñoz Fernández, Silvia
Nieto Castan, Elisabeth
Vidal Torrentallé, Anna
Canonge Ortega, Blanca
de Lecea Pons, Laura
Carmona Pérez, Verónica
Llario Frau, Mireia
La veu dels immigrants en pantalla és un projecte d'innovació educativa que nasqué el curs 2008-2009 en l'assignatura optativa Ensenyar a llegir i a escriure en contextos plurilingües. Aquesta assignatura, proposada pel Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de Barcelona, pertany als ensenyaments de Mestre de la mateixa universitat i fou impartida durant el primer quadrimestre del curs 2008-09 en horari de matí i tarda, a causa de la nombrosa demanda de l'alumnat (80 estudiants). El contingut de l'assignatura està dividit en tres blocs. El primer tracta tot el referent a l'escola davant les noves realitats multiculturals i plurilingües, ja sigui des del punt de vista social, ja sigui des del punt de vista d'adquisició de la llengua catalana per part dels nouvinguts; el segon es centra mes en el procés d'aprenentatge de la lectura i l'escriptura; i el tercer recull els principis d'actuació i propostes metodològiques per tal de treballar la competència comunicativa en contextos plurilingües i multiculturals.
Per treballar els continguts del primer bloc es van dissenyar activitats a partir del visionat de dos documentals sobre la immigració. "Berga, un lloc d'arribada" (2008), coordinat per AulaMèdia, i "Cartas a Nora" d'Isabel Coixet (2007), un fragment del documental Invisibles, produït per Javier Bardem. Després d'aquest treball previ d'anàlisi i debat, la tasca final que els estudiants havien de fer sobre aquest bloc era dissenyar, elaborar i editar un breu documental sobre el tema de l'acolliment de l'alumnat nouvingut. El resultat fou tan exitós que pensàrem que valia la pena que estigués a l'abast de tothom. Per aquest motiu demanem a la Unitat de Suport a la Docència del CRAI de la universitat la possibilitat de tirar endavant una publicació digital, a fi i efecte que els documentals estiguessin a l'abast de tothom.