Aquesta Web Quest, pensada per a l'assignatura de Direcció General i Estratègica de l'ensenyament d'Administració i Direcció d'Empreses, pretén que les estudiants siguin capaços de:
- Conèixer les eines i els procediments més habituals per solucionar problemes mal estructurats per part dels directius de l'empresa.
- Saber quins són els principals aspectes relacionats amb el diagnòstic estratègic, la formulació de l'estratègia i la seva implantació i control.
- Buscar, seleccionar i analitzar informació empresarial, de diferents fonts (Internet, premsa, bases de dades, etc.) per resoldre casos i problemes plantejats.
- Aprendre a treballar en equip i a comunicar, argumentar, negociar i interactuar amb altres persones prenent decisions amb un grau d'informació major o menor.
- Donar a conèixer fases o etapes principals dels processos de planificació d'estratègies. Interpretar els processos de formulació estratègica com a processos de negociació entre diferents components d'una «coalició d'interessos».
- Prendre consciència de la importància de l'ètica en els negocis i la responsabilitat social de l'empresa com un aspecte a tenir en compte en l'elecció de l'estratègia.
- Fer ressaltar els condicionants de l'èxit o el fracàs de la implantació de les estratègies: condicionants estructurals, culturals, estils de direcció.
- Conèixer els estils de lideratge i direcció, i relacionar-los amb la implantació de l'estratègia.
- Fer ressaltar el concepte de cultura empresarial i la seva relació amb la implantació de l'estratègia.
- Definir la funció de control, entenent la relació entre objectius, planificació, organització i control.
- Impulsar el sentit crític i la creativitat a l'hora de solucionar els problemes plantejats.
Després de fer aquesta activitat, l'estudiant ha de prendre consciència que la pràctica l'ha conduït a aplicar, a un cas real i de màxima actualitat, els coneixements teòrics comentats i discutits a classe.
A més, haurà desenvolupat certes habilitats i competències com ara el treball en equip, la recerca i selecció d'informació o la resolució de problemes, entre d'altres.
Esta Web Quest, pensada para la asignatura de Dirección General y Estratégica de la titulación de Administración y Dirección de Empresas, pretende que los estudiantes sean capaces de:
- Conocer las herramientas y los procedimientos más habituales para solucionar problemas mal estructurados por parte de los directivos de la empresa.
- Saber cuáles son los principales aspectos relacionados con el diagnóstico estratégico, la formulación de la estrategia y su implantación y control.
- Buscar, seleccionar y analizar información empresarial, de diferentes fuentes (Internet, prensa, bases de datos, etc.) para resolver casos y problemas planteados.
- Aprender a trabajar en equipo y a comunicar, argumentar, negociar e interactuar con otras personas tomando decisiones con un grado de información mayor o menor.
- Dar a conocer fases o etapas principales de los procesos de planificación de estrategias. Interpretar los procesos de formulación estratégica como procesos de negociación entre diferentes componentes de una «coalición de intereses».
- Tomar conciencia de la importancia de la ética en los negocios y la responsabilidad social de la empresa como un aspecto a tener en cuenta en la elección de la estrategia.
- Resaltar los condicionantes del éxito o el fracaso de la implantación de las estrategias: condicionantes estructurales, culturales, estilos de dirección.
- Conocer los estilos de liderazgo y dirección, y relacionarlos con la implantación de la estrategia.
- Resaltar el concepto de cultura empresarial y su relación con la implantación de la estrategia.
- Definir la función de control, entendiendo la relación entre objetivos, planificación, organización y control.
- Impulsar el sentido crítico y la creatividad a la hora de solucionar los problemas planteados.
Una vez realizada esta actividad, el estudiante debe de tomar conciencia de que la práctica lo ha conducido a aplicar, en un caso real y de máxima actualidad, los conocimientos teóricos comentados y discutidos en clase.
Además, habrá desarrollado ciertas habilidades y competencias como el trabajo en equipo, la investigación y selección de información o la resolución de problemas, entre otros.