Abstract:
El nostre grup ha desenvolupat durant els últims anys un programari per a la realització d'entrevistes clíniques amb pacients simulats mitjançant tècniques de realitat virtual. L'entrevista diagnòstica en Psicologia i, en general, en Ciències de la Salut, requereix una sèrie d'habilitats que precisen entrenament. Aquest entrenament ha de donar-se en situacions controlades, adequadament dirigides pel professor. Aquestes situacions han de ser el més semblants possible a la situació real per a facilitar la generalització de l'aprenentatge, però, alhora, ha d'evitar-se inicialment la interacció amb pacients reals. Els entorns de realitat virtual són emprats cada vegada amb major freqüència per a l'entrenament de professionals que es troben en situacions similars a aquesta, ja que proporcionen la màxima similitud amb la situació real, però sense enfrontar a l'alumne davant situacions per a les quals encara no està preparat. Així mateix, permeten graduar progressivament la dificultat dels problemes a resoldre, facilitant d'aquesta manera l'aprenentatge per aproximacions successives.
Amb aquest projecte hem volgut desenvolupar un procediment d'avaluació formativa per a incrementar la incidència sobre l'aprenentatge del sistema de simulacions virtuals i estudiar la seva eficacia i acceptació per part dels alumnes.