Resumen:
La valoració entre iguals té una llarga trajectòria en el si de la educació universitària (Topping, 2003; van den Berg, 2006; Nuilty, 2010; Gielen, 2011). La nostra actuació pretén experimentar el procediment de la valoració entre iguals per tal de millorar la qualitat dels resultats obtinguts per part de l’alumnat. Seguint els criteris habituals en la valoració dels articles presentats en les revistes acadèmiques, volem introduir el sistema de valoració entre iguals per tal d’aconseguir una millora en alguns dels treballs i exercicis que es demanen a l’alumnat en el si de dues assignatures de Treball Social. La majoria d’iniciatives desplegades en l’avaluació entre iguals estan orientades a l’avaluació i qualificació dels aprenentatges. En el nostre cas, la intencionalitat de la proposta s’encamina a la dimensió formativa de l’aprenentatge, sense que tingui incidència en una puntuació específica sobre els exercicis realitzats, tan pel que fa al rol de l’estudiant revisor com en el revisat. Aquesta orientació formativa que donem en el nostre projecte constitueix la seva principal novetat. A la vegada aquesta és una iniciativa pionera en els estudis de treball social i implica la col·laboració entre diferents assignatures.