Abstract:
Es presenta un instrument d'avaluació (rúbrica) específic per a l'adquisició de la competència de pensament analític (CPA) en la formació de treball social aplicable a matèries diverses en els cursos del Grau de Treball Social. Es descriu el procés metodològic realitzat per a la construcció de l'instrument i es presenten els resultats de la prova pilot. Aquest treball s'ha impulsat pel Grup d'Innovació Docent Trans @ net: transdisciplinarietat i aprenentatge en Treball Social de la Universitat de Barcelona.
Aquest projecte ha permès avançar als docents en la conceptualització. Reduir la disparitat dels criteris avaluatius utilitzats pels docents. Unir una visibilitat comú davant els estudiants. Afavorir una major cultura de la transversalitat entre matèries de diferents àrees de coneixement. Definir unes primeres condicions d'aplicabilitat de la rúbrica: la necessitat d'utilitzar-la juntament amb activitats d'aprenentatge que acompanyin la seva adquisició; aplicar en exercicis específics per al desenvolupament d'aquesta competència; és imprescindible treballar prèviament amb els estudiants la comprensió de la competència i mostrar l'instrument i posar exemples de les relacions existents entre els ítems de la rúbrica amb el context del contingut de l'assignatura i l'exercici proposat.