Projecte: 2018PID-UB/035
L’objectiu ha estat afavorir que l’alumnat assoleixi els coneixements i les competències necessàries per participar activament en la creació i millora de continguts digitals educatius en obert a la Viquipèdia. Durant el curs 2018-2019 s’ha implementat en tres grups de Sociologia de l’Educació del Grau d’Educació Social i un grup de Pedagogia Social del Grau de Pedagogia. Les activitats portades a terme han estat: 1) sessió d’assessorament tècnic a cada grup per part de membres de l’Amical Wikimedia; 2) sessions de treball a l’aula per a l’elaboració dels articles amb l’assessorament de les professores, incloent debats oberts sobre la fiabilitat i la rigorositat dels continguts digitals; 3) tutories de seguiment per garantir la qualitat del continguts dels articles; 4) seguiment online del desenvolupament del articles pels membres de l’Amical Wikimedia; 5) qüestionari d’autoavaluació (escala de Likert 1-5) dirigit a l’alumnat sobre els coneixements i les competències assolides al llarg del projecte. Alguns del resultats principals en el rang 4-5 (conformitat màxima) han estat, el 35% per “He millorat el meu enteniment sobre la diferència en l'estil d'escriptura entre un text basat en evidències i un text basat en opinions”, el 53% per “He millorat el meu coneixement sobre la fiabilitat de les fonts disponibles” i el 40% en “He millorat les meves habilitats de col·laborar amb els companys/les companyes en el desenvolupament dels continguts”
2018PID-UB/035. Programa RIMDA, Recerca, Innovació i Millora de la Docència i l'Aprenentatge. Universitat de Barcelona