2016PID-UB/026
En un context caracteritzat per l’evolució tecnològica, la globalització i l’orientació cap a un treball cada cop més col·laboratiu i interdisciplinari, el sector audiovisual planteja noves exigències professionalitzadores. Per aquest motiu, es fa indispensable que la comunitat universitària s’impliqui en millorar la capacitació dels estudiants de Comunicació Audiovisual i en facilitar la seva inserció a la indústria. En aquest sentit, és fonamental que els estudiants, futurs professionals, comptin amb les habilitats necessàries per enfrontar-se amb èxit als pitches professionals, breus presentacions orals orientades a explicar i vendre els seus projectes audiovisuals. També cal treballar en la millora de la seva imatge professional i en la seva marca personal a les xarxes socials.
En aquest context, el projecte d’innovació docent que hem desenvolupat durant dos cursos acadèmics ha estat orientat a treballar estratègies formatives específiques que han incidit en la millora de les habilitats de comunicació persuasiva i especialitzada dels nostres estudiants i en la seva creació d’una imatge pública, professional i convincent. També ha estat objectiu treballar eines i estratègies que faciliten que els seus projectes audiovisuals siguin visibles a ulls de la indústria.
Amb aquests propòsits, hem aconseguit no només augmentar l’esforç dels estudiants per aconseguir l’excel·lència en la persuasió oral (pitches), digital (xarxes socials) i audiovisual (teasers, tràilers i obres audiovisual), sinó també intensificar la reflexió didàctica dels docents sobre el treball interdisciplinari i sobre les competències professionalitzadores dels estudiants. En definitiva, hem aconseguit millores en els processos d’ensenyament-aprenentatge del grau.