Abstract:
El punt de partença de la iniciativa fou la constatació segons la qual els estudiants de nou ingrés
en les titulacions de Belles Arts i de Conservació-Restauració presentaven dificultats a l'hora de
construir el sentit de pertinença a la comunitat universitària en general i a la comunitat artística
en particular, i que aquestes dificultats podien ésser superades treballant la seva capacitat
d'enjudiciament i de col.laboració amb la societat. En funció d'aquestes observacions, es va posar en marxa un projecte que concretava la finalitat de desenvolupar la identitat professional d'aquests estudiants de nou ingrés a través de la utilització d'una rúbrica de lectura i interpretació d'obres artístiques. Les raons que expliquen l'elaboració d'aquesta rúbrica van des del fet que la lectura i interpretació d'informació és una competència transversal vinculada a la capacitat d'aprenentatge i a la capacitat comunicativa; fins al pes específic de la imatge en la societat contemporània, que és encara més rellevant si hom s'adreça i pretén
fomentar el desenvolupament de la identitat d'un professional de les arts.