Projecte: 2017PID-UB/026
L’equip docent d’aquesta proposta s’ha plantejat implementar diverses actuacions amb
l’objectiu global d’implicar a l’estudiant de forma més activa i reflexiva en el seu procés
d’aprenentatge de continguts d’actualitat (dels quals hi ha disponible nombrosa informació no
contrastada en múltiples webs que confonen l’estudiant) com per exemple els “efectes dels
probiòtics sobre la salut”.
Assignatura de “Immunonutrició” del Màster URV-UB de Nutrició i Metabolisme.
(c) aplicació
Per tal d’aconseguir l’objectiu proposat, l’actuació es durà a terme en sessions d’aula
invertida, on es plantejaran una sèrie de qüestions d’aspectes crítics sobre el tema a través
dels dispositius mòbils. Amb posterioritat, es plantejarà una activitat dirigida que hauran de
resoldre en base a la informació de diverses webs (institucionals i d’àmbit individual).
Disposaran d’un guió de criteris d’actitud crítica amb la informació que els permeti la reflexió
sobre el tema. Finalment, de forma presencial, es procedirà a l’organització dels diferents
continguts desenvolupats i de les reflexions sorgides.
(d) resultats previstos i assolits
Es preveia que els estudiants s’impliquessin en les activitats plantejades i reflexionessin sobre
la gestió crítica de la informació. Els resultats assolits es corresponen amb els previstos
inicialment ja que tant els indicadors quantitatius com qualitatius del projecte reflecteixen
l’aprenentatge i reflexions assolides i l’àmplia acceptació de l’estratègia docent
dinamitzadora emprada.