Projecte: 2017PID-UB039
Aquest PMID ha estat dissenyat per a l’assignatura de Mineralogia Ambiental, assignatura
optativa de 3 crèdits de 4rt curs del Grau de Geologia, que s’imparteix durant el segon
quadrimestre. L’assignatura combina classes magistrals on es promou la interrelació entre
conceptes ja explicats en anteriors assignatures i conceptes nous amb classes pràctiques amb
ordinadors on s’introdueix als alumnes en l’ús de dos programaris lliures molt utilitzats a nivell
professional. Com que durant el mes de maig hi ha moltes sortides i campaments de camp
obligatoris, des de la facultat s’ha promogut la compactació del curs, de manera que les
classes presencials acaben a finals d’abril, principis de maig. Com a conseqüència, els
estudiants tenen pics amb molt volum de feina i no poden assimilar bé els continguts.
Aquest PMID està centrat en canviar la metodologia d'una part de les classes per a que
l'estudiant assoleixi els coneixements d'una manera més eficaç i efectiva, reduint la seva
sensació de sobrecàrrega de treball, sense passar per una reducció dels continguts de
l'assignatura. Es proposa la resolució d'un cas concret, com faria en una consultoria del món
professional real, combinant aprenentatge col·laboratiu i aula inversa.