Projecte: 2015PID-UB/010
Les pràctiques de l’assignatura Genètica: Anàlisi genètica, comunes als grau de Biologia, Bioquímica, Biotecnologia i Ciències biomèdiques, necessitaven una millora substancial. S’havien posat en marxa quan van començar a impartir-se els nous graus en la nostra universitat, i era evident pel col·lectiu de professors de la matèria que calia actualitzar-les i millorar-les. El nostre objectiu principal era posar a punt noves pràctiques que permetessin als alumnes ser competents en l’àmbit de l’anàlisi genètica i d’integrar els experiments al laboratori amb la recerca d’informació a les bases de dades informàtiques especialitzades. Aquest perfil doble, laboratori i informàtica, és molt valorat actualment en el mercat laboral. En la realització del projecte hem posat a punt tres pràctiques noves i una d’elles l’hem introduït en el curs lectiu 15-16. El salt de qualitat docent ha estat important i reconegut tant en la nostra auto-avaluació com a equip de professor com pels estudiants. En aquest darrer cas hem avaluat el seu nivell de satisfacció amb enquestes i entrevistes. La pràctica nova ha funcionat molt bé, però cal millorar la integració de calendari entre sessions de laboratori i orinador, així com amb les classes de teoria. Hem fet difusió de la nostra experiència docent (congrés EDULEARN16) i pensem també compartir-la amb d’altres docents universitaris, nacionals i estrangers, mitjançant noves publicacions.
Subcomissió de Millora i Innovació Docent de la CACG, el Vicerectorat de Política Docent i el PMID. Universitat de Barcelona