Abstract:
El projecte ha consistit en el desenvolupament de pràctiques que afavoreixin l'anàlisi crític de les accions socioeducatives pel desenvolupament de la parentalitat positiva, i, així fomentar les bones pràctiques professionals, a les diferents assignatures impartides pels membres del projecte. Mitjançant la selecció d’articles aportats pel professorat s’han identificat els elements considerats de bones pràctiques per a la parentalitat positiva adaptat al context de l’assignatura.
El professorat implicat ha elaborat una graella perquè cada grup classe introdueixi de forma sistemàtica i ordenada, els criteris identificats. Al final s’ha creat un document de conclusions, amb la informació global.
La innovació ha estat en el fet del treball col·laboratiu interdisciplinar, donat que s’ha treballat des de diferents disciplines, diferents departaments i diferents universitats de Catalunya, relacionades amb la salut, l’educació i l’exclusió social.
Els resultats que s’han obtingut han estat un document únic de criteris de bones pràctiques des de la perspectiva dels i les estudiants que han participat.
S’ha fet difusió del projecte mitjançant la presentació d’un pòster a la 7a. Trobada de Professorat de Ciències de la Salut i la seva posterior publicació a la “Revista de la Fundación Educación Médica”.