Projecte 2014PID‐UB/056
En aquest projecte hem utilitzat el paquet “exams” de R per tal d’implementar les
pràctiques de les assignatures Estadística de primer curs dels graus de Bioquímica,
Biotecnologia, CC. Biomèdiques i Estadística. Les pràctiques d’aquests graus havien
utilitzat fins el curs passat un aplicatiu desenvolupat en Java pel propi grup.
L’experiència adquirida utilitzant exams en un projecte d’innovació PMID a l'assignatura
Disseny d'Experiments de quart curs del grau de CC Biomèdiques ens va animar a
substituir la nostre anterior plataforma per la combinació “exams” i Sweave per tal de
dissenyar una col·lecció de preguntes individualitzades (una mateixa pregunta pot tenir
moltes variants, cadascuna amb diferents dades associades). La col·lecció de preguntes
s’importa al banc de preguntes de Moodle i després s’integren en qüestionaris del
campus. El campus virtual s’encarrega de subministrar aleatòriament a cada estudiant
una d’aquestes variants i de corregir automàticament les respostes. Seguint aquesta
tecnologia s’han confeccionat una vintena de qüestionaris equivalents en prestacions
i facilitat d’ús a les activitats on-line dels projectes tradicionals Statmedia. Aprofitant el
canvi tecnològic s’han revisat els continguts de totes les pràctiques.
Els avantatges respecte a la situació anterior són: 1) Sweave és molt conegut entre els
usuaris de R i facilita la creació i modificació de les pràctiques per part dels professors
“creadors” de material, 2) la gestió d’usuaris, terminis d’activitats i notes queda resolta
pel propi campus virtual i simplifica notablement la tasca d’administració dels professors
del grup d’innovació Statmedia.
Els estudiants han realitzat les pràctiques i complimentat els formularis sense
incidències remarcables malgrat el doble canvi de tecnologia i de continguts. El resultat
global ha estat molt satisfactori i estem disposats en un proper projecte PMID a
dissenyar amb exams totes les activitats on-line dels cursos que imparteixi el grup.
Projecte 2014PID‐UB/056