Podeu consultar la versió castellana al camp recurs relacionat.
La implantació dels títols de grau ha suposat un repte per a les universitats, que han hagut d'adaptar els seus projectes formatius a les directrius de l’Espai Europeu d’Educació Superior. Un dels aspectes importants
d’aquest procés ha estat l'obligació d’incorporar els treballs de
fi de grau (TFG) a l’estructura curricular dels plans d’estudis. Aquesta
tasca ha estat complexa i, a més, s’ha vist dificultada per la poca tradició
que la majoria de facultats i escoles universitàries tenien en el disseny,
l'organització i l'avaluació d’aquest tipus de treball. Uns quants
cursos després d’haver-se posat en marxa els TFG, l’Institut de Ciències
de l’Educació (ICE) de la Universitat de Barcelona va voler oferir
als diferents centres de la UB una plataforma de reflexió i debat on poguessin
compartir experiències, plantejar dubtes, analitzar models de
bones pràctiques i recollir idees per millorar els seus projectes. A tal
efecte, des de la Secció d’Universitat de l’ICE, es va organitzar la jornada
«Els treballs de fi de grau a la UB». Aquest quadern recull les comunicacions
presentades, sintetitza el debat que van generar i presenta les
conclusions a què es va arribar.