Comissió de Treball de Fi de Grau, curs 2013-14
El TFG dels estudis de Mestre d'Educació Infantil i de Mestre d'Educació Primària està ubicat al segon semestre de quart curs i té una assignació de 6 crèdits. Durant aquest període i d'acord amb aquest nombre de crèdits, cada tutor té adjudicat un màxim de quinze alumnes.
El curs 2013-14, la Comissió de Treball Final de Grau (CTFG) va elaborar un conjunt de cinc rúbriques d'avaluació continuada, que s’apliquen en diferents moments del procés d'elaboració del TFG.
Les quatre primeres són per a l'ús conjunt del tutor i de l'estudiant en la valoració del TFG; la cinquena la fa servir l'estudiant per autoavaluar-se i el tutor contrasta i completa, si cal, aquesta valoració. La primera rúbrica (R1) es centra a valorar el disseny i la planificació del TFG; la segona rúbrica (R2) avalua el progrés de l'estudiant en l'elaboració del TFG i el seguiment del pla de treball; la tercera rúbrica (R3) valora la qualitat del producte final o TFG; la quarta rúbrica (R4) aporta criteris de valoració de la defensa oral del TFG. Finalment, la cinquena rúbrica o autoavaluació (R5) permet que l'estudiant valori el propi procés i el resultat del TFG, i també el suport rebut pel tutor i la comissió de TFG en l'elaboració del seu treball.
En un tema tan complex com l'avaluació del TFG, aquestes rúbriques són només una petita contribució, que podrà ser modificada per decisions que la Facultat d'Educació prengui en el futur. Malgrat tot, hem cregut convenient donar-les a conèixer per la utilitat que puguin tenir per a tots aquells amb qui compartim els mateixos interessos docents i d'innovació.