Xarxa iberoamericana per al desenvolupament d’una plataforma tecnològica de suport a l’avaluació dels processos de formació. CYTED (Programa Iberoamericà de Ciència i Tecnologia per al Desenvolupament), referència 512RT0443
Podeu consultar la versió castellana a recurs relacionat.
La finalitat d’aquest llibre és ajudar els formadors i els gestors de la formació a revisar les decisions bàsiques que cal prendre en matèria de planificació de la formació, així com les corresponents a l’avaluació de la formació d’acord amb els objectius de la institució, les seves condicions i els seus recursos. El text està organitzat en quatre apartats. El primer apartat planteja la importància de la formació pedagògica del professorat, així com algunes idees clau per establir una política institucional en la matèria. En el segon apartat es revisen cinc decisions bàsiques que cal prendre en la planificació de la formació que s’expliquen en igual nombre de preguntes. La tercera secció presenta els principis generals i els diferents components de l’avaluació: a qui va dirigida, quines funcions té i quins nivells cal considerar. Finalment, el quart apartat revisa les fonts d’informació i els instruments útils en funció de l’objectiu de l’avaluació.