Podeu consultar la versió castellana a recurs relacionat.
El text que presentem és fruit de la tasca realitzada per un equip de professors i professores que, en el marc de diferents grups d’innovació docent, fa temps que treballen per incorporar l’aprenentatge de les competències genèriques o transversals a les assignatures de les titulacions on imparteixen docència. L’objectiu principal d’aquest treball és oferir una breu descripció de les sis competències transversals que la Universitat de Barcelona va seleccionar com a fonamentals per incorporar en tots els seus títols de grau adaptats al EEES. La identificació de les dimensions que cal considerar en cada competència i dels elements que les caracteritzen ha de ser útil per orientar el professorat a l’hora d’interpretar-les. Per altra banda, la proposta de diferents nivells en el seu desenvolupament, amb indicació dels resultats d’aprenentatge que s’espera obtenir a cada nivell, ha de facilitar als centres la seva incorporació al pla docent de les assignatures i l’elaboració d’un itinerari que permeti als estudiants anar-les adquirint de forma progressiva al llarg els estudis. La descripció de cada competència es completa amb algunes idees per treballar-la a l’aula i per abordar la seva avaluació.