Aprovat pel Consell de Govern de 6 de juliol de 2006
Aquest document de política docent pot constituir un bon punt de partida per donar més coherència al desenvolupament d'aquesta política en la nostra Universitat en els propers anys, tot i que a ningú se li poden amagar les dificultats que comporta dur a terme algunes de les qüestions que s'hi apunten.
En alguns casos, determinats objectius i accions suposen canvis rellevants respecte de la situació actual, però el context del procés de convergència cap a l'espai europeu d'educació superior és una bona oportunitat per plantejar-se reptes, sempre que entenguem que l'important és anar avançant en la millora de la qualitat de la docència, pas a pas, construint a partir de la trajectòria que tenim, afrontant canvis realistes i assumibles, però entenent que la qualitat de la docència sempre pot i sempre podrà ser millor. Per tant, l¿important és anar avançant, si cal cercant camins alternatius davant dels obstacles però sense defallir, procurant trobar vies per ajudar millor l'alumnat en el procés d'aprenentatge.
Una segona dificultat és la dels recursos: apostar per una millora de la docència requereix nous recursos i capacitat de redistribució dels disponibles. Sovint, els recursos no són fàcils d'obtenir però saber què és el que realment es necessita i poder-ho argumentar és un primer pas necessari. A partir d'aquí caldrà veure quines possibilitats tenim d'obtenir, si més no, part d'aquests recursos i fins on podem arribar. Davant de l'escassetat de recursos, és clau disposar de projectes sòlids per optar a comptar en el moment de les prioritzacions. Si som capaços de consensuar cap a on volem anar, tenim un bon punt de partida per aprofitar oportunitats.
Aquest Projecte de política docent pretén ser aquest document de consens.