Text en castellà, anglès i català
Descripció del recurs: 30 maig 2019
Los dibujos y el fondo bibliográfico antiguo del Archivo de la Escuela de Arquitectura constituyen el principal centro de atención de este libro. Se muestran no sólo para dar a conocer unos documentes, de interés indudable por sí mismo, sino también para que nos ayuden a examinar la historia de la Escuela y a reflexionar sobre los métodos de enseñar y de aprender arquitectura. A pesar de lo fragmentario y a veces aleatorio de la procedencia del material que se expone, éste permite obtener una visión global de la Escuela. En correspondencia con este carácter, se reúnen una serie de textos que, a modo de mosaico, dan cabida a una variedad de interpretaciones. Evitando mirar únicamente el mundo de la docencia local, se busca establecer la relación de la Escuela con los métodos de enseñanza, con tendencias arquitectónicas y con el desarrollo de la ciudad.
The drawings and the old bibliographical source in the Archives of the Escola d'Arquitectura de Barcelona are this book's main focus of attention, serving not only to divulge the contents of a whole documentary source, of undoubtable interest in its own right, but also to help us examine the history of the School and reflect on ways to teach and learn architecture. Despite the fragmentary and occasionally haphazard nature of the provenance of the material published here, it nonetheless allows us to obtain on overall view of the School. In harmony with this character, the accompanying texts form a kind of mosaic which accommodates a whole variety of different interpretations. Finally, in an attempt to go beyond purely local educational considerations, the book establishes links between the School, with training methods and architectural trends, and the development of the city.
Els dibuixos de l'Arxiu de l'Escola d'Arquitectura i el seu fons bibliogràfic antic constitueixen el principal centre d'atenció d'aquest llibre. Es mostren no només per donar a conèixer uns documents d'interès indubtable per si mateixos, sinó també perquè ens ajudin a examinar la història de l'Escola i a reflexionar sobre els mètodes d'aprenentatge i ensenyament de l'arquitectura. Malgrat la procedència fragmentària i de vegades aleatòria dels materials que s'hi exposen, aquest recull permet tenir una visió global de l'Escola. En correspondència amb aquest caràcter, es reuneixen una sèrie de textos que, a manera de mosaic, donen cabuda a una varietat d'interpretacions. Evitant mirar únicament el món de la docència local, es busca establir la relació de l'Escola amb els mètodes d'ensenyament, amb tendències arquitectòniques i amb el desenvolupament de la ciutat.