Nota:
Els textos que teniu a continuació recullen la trajectòria de diversos equips de professorat de les diferents facultats de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. D’aquesta manera, els projectes d’innovació que us fem a mans en aquesta publicació corresponen a les convocatòries del Pla d’Ajuts a la Qualitat i a la Innovació Docent (AQUID) dels anys 2011, i que incloïa els cursos 2011-2012 i 2012-2013, i el 2012, que al seu torn abastava els cursos 2012-2013 i 2013-2014.
Sens dubte que una mirada atenta al que us fem a mans ens fa adonar de seguida de l’impuls que ha representat l’existència d’una convocatòria com la del Pla AQUID en el marc de la nostra Universitat, tant de cara a la millora ja sigui en la impartició d’assignatures existents, com en relació a l’elaboració de propostes centrades en assignatures de nova creació. I, en qualsevol dels casos, els diferents projectes han permès als seus participants no només reflexionar sobre la seva pràctica docent, sinó també elaborar recursos i estratègies per fomentar la participació, la motivació i la millora de l’aprenentatge dels seus estudiants. D’altra banda, en tractar-se tots ells de projectes col·lectius, un altre dels valors afegits ha estat la necessària coordinació entre el professorat d’una o diverses assignatures. I amb tot plegat el seguiment que ha comportat de la qualitat de la docència i de l’aprenentatge.