Nota:
Introduir l’avaluació formativa a les nostres assignatures es pot fer de moltes maneres. Tanmateix, incorporar-
la plenament i de cop i volta a una assignatura no és senzill. La voluntat de fer-ho es pot transformar
ràpidament en fortes resistències i finalment en inacció si hom entreveu que l’empresa és complexa i li ha de
suposar massa canvis i incerteses.
Aquest capítol té com a objectiu acompanyar el professorat en el procés de fer seu aquest tipus d’avaluació;
i que un cop fet el pas li resulti pràcticament impossible concebre la seva assignatura sense la presència continuada
de l’avaluació formativa.
Per tal de procurar ser exitós en aquesta contesa les següents pàgines s’estructuren de manera poc convencional.
Així, una primera pregunta sobre l’avaluació va seguida de l’exposició d’uns quants aspectes positius
ja constatats i contrastats de l’avaluació formativa, que acaba culminant amb l’exposició d’un seguit d’estratègies
i suggeriments per implementar l’avaluació tot vencent les possibles pors o resistències que puguin
acompanyar el procés.