Conté: Cas pràctic i Nota pedagògica
CAS PRÀCTIC: El sistema integral de qualitat turística espayola en destinacions (SICTED) serveix per avaluar i distingir establiments individuals, però també per gestionar i planificar el turisme d'una destinació en general. La Secretaria General de Tursime (SGT) i la Federació Espanyola de Municipis i províncies (FEMP) el van impulsar a Espanya l'any 2000. Des del 2005, la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç, amb el suport de consultores turístiques, l'han estat desplegant a la província de barcelona. Entre els anys 2006 i 2008, l'Ajuntament de Vic el va implantar a la ciutat.
NOTA PEDAGÒGICA: Els objectius d'aprenentatge del cas són: ·Conèixer el model de qualitat SICTED, apreciar la difcultat que comporta posar-lo en pràctica en una destinació turística concreta i compendre'n la utilitat potencial com a eina de gestió de destinacions. ·Analitzar el concepte de producte turístic, comparar-lo des de la perspectiva de l'oferta (individual i col·lectiva) i la demanda (experiència turística), i proposar maneres de millorar-ne la qualitat. ·Aplicar una classificació de les funciona dels ensa de gestió de destinacions i avaluar l'efecte que ha causat implantar el SICTED en una destinació sobre el conjunt d'activitats del seu ens de gestió turística. ·Aplicar nocions de l'enfocament dels agents interessats (stakeholders) per identificar, classificar i valorar els agents d'una destinació que han participat en l'establiment del SICTED. ·Aplicar rudiments de la teoria de les xarxes socials per valorar l'impacte del SICTED sobre la xarxa de relacions d'una destinació turística.