En els últims temps s'han desenvolupat diversos estudis i propostes en relació a com determinar i assignar els crèdits ECTS als plans d'estudis. Malgrat això, no hi ha una única fórmula magistral per al traspàs dels sistemes vigents als diversos països de la Unió, al sistema ECTS. El que sí que està clar en tots els casos, és que la unitat de mesura és el temps de dedicació dels estudiants. Per iniciar aquest procés, a la UOC hem desenvolupat un instrument de mesura de la càrrega de treball de l'estudiant. Els criteris en què se sustenta aquesta eina es basen en les tasques i les accions que realitzen els estudiants durant el desenvolupament d'una assignatura.
En los últimos tiempos se han desarrollado diversos estudios y propuestas en relación a cómo determinar y asignar los créditos ECTS a los planes de estudios. Sin embargo, no hay una única fórmula magistral para el traspaso de los sistemas vigentes en los diversos países de la Unión, al sistema ECTS. Lo que sí está claro en todos los casos, es que la unidad de medida es el tiempo de dedicación de los estudiantes. Para iniciar este proceso, en la UOC hemos desarrollado un instrumento de medida de la carga de trabajo del estudiante. Los criterios en que se sustenta esta herramienta se basan en las tareas y las acciones que realizan los estudiantes durante el desarrollo de una asignatura.
In recent years several studies have been developed and proposed regarding how to determine and assign to ECTS curriculum. However, there is no single magic formula for the transfer of existing systems in the various countries of the Union, the ECTS system. What is clear in all cases, is that the unit of measurement is the time commitment of students. To start this process, the UOC have developed an instrument to measure student workload. The criteria underpinning this tool are based on tasks and actions undertaken by the students during the development of a subject.