Resum:
Els canvis a la universitat s’estan produint amb un cert recel per part d’alguns a qui
costa acoblar-se als dictats del nou marc que proposa l’EEES. Nosaltres portem anys
treballant amb grups i per projectes, dintre dels estudis de Enginyeria del Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat de Girona, en les assignatures de Projectes. La nostra experiència és molt positiva i concorda amb tot allò que es ve publicant sobre l’aprenentatge basat en grups i el model de treball sobre projectes. D’aquesta manera
aconseguim una bona interacció dels estudiants amb allò que nosaltres volem que
aprenguin.
L’aprenentatge per projectes (APP, o PBL Project Based Learning) es un conjunt de
mètodes de treball, una eina d’instrucció que ajuda tant al docent com a l’alumne en el
procés d’ensenyament / aprenentatge però que requereix alguns canvis significatius
respecte una classe expositiva o un tradicional treball en grup. Presentem el
desenvolupament d’aquests mètodes, on a més hem introduït elements innovadors dintre el
que es coneix com autogestió del temps i de l’aprenentatge