Resum:
La integració de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTICs) a
l’educació superior representa noves oportunitats i reptes d’innovació que han de conduir cap a una transformació i millora de la qualitat docent i oferir oportunitats als estudiants d’adquirir competències que els resultaran útils per a la seva futura vida laboral. Són variades les possibilitats que ofereixen les NTICS a la docència.
En aquest article s’estudien les formes en què la incorporació de les NTICS es
concreta a l’Escola Universitària de Turisme i Oci (EUTO) que imparteix dues titulacions:
Turisme (180ECTS) i Màster Oficial en Direcció i Planificació del Turisme (120ECTS), ambdues adaptades a l’EEES, fent incidència en la metodologia participativa de la simulació d’empreses. Més concretament, es pretén donar a conèixer l’experiència i resultats de la creació d’una empresa turística simulada, el Vila Daurada Resort” a l’EUTO, un instrument
d’aprenentatge innovador i novedós en l’àmbit universitari que permet als alumnes
desenvolupar habilitats i capacitats, en un entorn gairebé real, que els ha de permetre
accedir amb més garanties al món laboral