Un equip de professors i professores de la Universitat de Barcelona i de la Universitat de Lleida, sensibles a la necessitat d’introduir la perspectiva de gènere en les assignatures (vincluades amb l’atenció i la protecció a la infància) que imparteixen a diferents graus (Pedaogogia, educació social, magisteri, etc.) es pregunten cóm podem fer més sensible a l'alumnat de la importància que te la intersecció del gènere amb altres eixos de desigualtat, quan es dissenyen accions i intervencions socioeducatives en la pràctica professional dels seus futurs àmbits d'intervenció: serveis socials, acolliment residencial, acolliment familiar, etc.
Per tant, l’objectiu d’aquest projecte, i el motiu pel qual neix, és prevenir la ceguesa de gènere en la formació dels i de les futures professionals de l'acció socioeducativa. La qüestió és cóm fer-ho. Mitjançant el disseny i l'elaboració de càpsules multimèdia amb perspectiva de gènere en materia d'acció socioeducativa. Es tracta de facilitar a l'alumant un petit vídeo, de no més de 3 minuts per cada temàtica, on es presenti el tema a desenvolupar en l'assignatura amb una mirada interseccional del gènere.
Activitat finançada a càrrec dels crèdits rebuts del Ministerio de la Presidencia, Relaciones con las Cortes e Igualdad, a través de la Secretaria de Estado de Igualdad. Projecte concedit i finançat en el marc de la convocatòria INDOVIG 2021 de l'AGAUR.