Aquesta Web Quest, pensada per a l'assignatura de Direcció General i Estratègica de l'ensenyament d'Administració i Direcció d'Empreses, pretén que les estudiants siguin capaços de:
-Presentar les teories clàssiques que expliquen la internacionalització de l'empresa.
-Exposar els elements que intervenen en la formulació de l'estratègia d'internacionalització de l'empresa (elecció de mercats, productes i mecanismes d'entrada, enfocaments estratègics).
Ressaltar els condicionants de l'èxit o fracàs en la implantació de les estratègies: condicionants estructurals, culturals, estils de direcció.
-Identificar les principals formes del disseny organitzatiu en relació amb la seva estructura primària. Conèixer les característiques de l'estructura simple, funcional, divisional i matricial.
-Entendre les característiques bàsiques de l'estructura operativa burocràtica i orgànica.
-Assenyalar els principals mecanismes de coordinació utilitzats en el disseny de l'estructura organitzativa.
-Ressaltar el concepte de cultura empresarial i assenyalar-ne la relació amb la implantació de l'estratègia.
Després de fer les tasques, seguir el procés i utilitzar els recursos que s'indiquen en aquest recurs didàctic, l'estudiant ha de:
-Prendre consciència que la pràctica l'ha conduït a aplicar, a un cas real i d'actualitat, els coneixements teòrics comentats i debatuts a classe.
-Haver desenvolupat certes habilitats i competències com ara el treball en equip, la recerca i selecció d'informació o la resolució de problemes, entre d¿altres, que no hauria estat possible de treballar d¿una altra manera.
Esta Web Quest, pensada para la asignatura de Dirección General y Estratégica de la titulación de Administración y Dirección de Empresas, pretende que los estudiantes sean capaces de:
- Presentar las teorías clásicas que explican la internacionalización de la empresa.
- Exponer los elementos que intervienen en la formulación de la estrategia de internacionalización de la empresa (elección de mercados, productos y mecanismos de entrada, enfoques estratégicos).
- Resaltar los condicionantes del éxito o fracaso en la implantación de las estrategias: condicionantes estructurales, culturales, estilos de dirección.
- Identificar las principales formas del diseño organizativo en relación con su estructura primaria. Conocer las características de la estructura simple, funcional, divisional y matricial.
- Entender las características básicas de la estructura operativa burocrática y orgánica.
- Señalar los principales mecanismos de coordinación utilizados en el diseño de la estructura organizativa.
- Resaltar el concepto de cultura empresarial y señalar la relación con la implantación de la estrategia.
Una vez realizadas las tareas, seguir el proceso y utilizar los recursos que se indican en este recurso didáctico, el estudiante debe de:
- Tomar conciencia de que la práctica lo ha conducido a aplicar, en un caso real y de actualidad, los conocimientos teóricos comentados y debatidos en clase.
- Haber desarrollado ciertas habilidades y competencias como el trabajo en equipo, la investigación y selección de información o la resolución de problemas, entre otros, que no habría sido posible de trabajar de otra manera.