Document en Pdf del PowerPoint del tema "Salut Mental i Gènere" de l'assignatura "Salut Mental" de 4art curs del GRAU d'Infermeria.
Els principis d’igualtat entre homes i dones en l’àmbit de l’Educació Superior, a partir de la Declaració de Bolonya, és un dels objectius prioritats tant pel que fa a la docència, a la recerca, com a l’organització institucional. La llei orgànica 3/2007 del 22 de març per la igualtat efectiva entre homes i dones, regula la igualtat en l’àmbit de l’educació superior i planteja la inclusió en els plans d’estudis matèries sobre igualtat entre dones homes, així com la investigació especialitzada en matèria de gènere. La llei del 14/2011, de 1 de juny de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, considera que la incorporació del enfoc de gènere amb caràcter transversal en l’educació i la formació, són determinants per modificar les pautes culturals i assolir una visió més equitativa de les relacions entre homes i dones.
La perspectiva de gènere en relació a la salut i la salut mental, és també una de les prioritats de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Les dones han estat excloses durant molt anys de les investigacions, els assajos clínics i del coneixement sobre la salut. En el cas de la salut mental, atès els múltiples determinats que influeixen en l’aparició, expressió i evolució dels trastorns mentals, els biaixos de gènere són més evidents, pel que es necessari aplicar la perspectiva de gènere per entendre els factors que influeixen en l’emmalaltir, atès que les dones presenten més trastorns afectius que els homes i trastorns específics vinculats al gènere, a més de diferències en la resposta als tractament i més estigmatització pel fet de patir un trastorn mental.
Els objectius docents d’aquest tema “Salut mental i gènere”, pretenen aportar una mirada a la salut mental que permeti incorporar la perspectiva de gènere a la recerca i a la pràctica clínica, per tal de incrementar coneixements i competències sobre els aspectes més rellevants en salut mental que promoguin l’equitat.