Material accessible mitjançant la web de la Generalitat de Catalunya: www.xtec.cat (Escola oberta/Ciències socials/Geografia)
http://www.xtec.cat/recursos/socials/recursgeo/index.htm
Recursos didàctics en geografia. Dibuixos/Treball
Material de l'alumnat:
Seguin amb la mateixa metodologia i amb el tema de la població, ara es l'hora d'analitzar la dinàmica dels factors socioeconòmics en la població.
Ja s'ha precisat en el tema anterior el concepte global de població amb el de grans grups d'edat (joves, adult i vells), que són els afectats directes de certs factors socioeconòmics de la població.
Una vegada superar aquest pas, es plantegen les situacions quantitatives que deriven en tres resultats estàndards: creixement de la població, estancament i decreixement.
Al final de cadascuna d'aquestes situacions estàndard, hi ha una sèrie d'afirmacions escrites que els estudiants han de veure si són correctes o incorrectes.
Material del Professorat:
Esquemàticament, el procés d'aprenentatge està format per als següents punts:
Immigració > emigració = creixement de la població (adults/joves).
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
Immigració = emigració = estancament de la població.
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
Immigració < emigració = decreixement població (adults/joves).
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
No oblideu mirar detingudament el procés a seguir amb els alumnes per tal de veure quan ens heu de parar per rebre la resposta dels estudiants.