Material accessible mitjançant la web de la Generalitat de Catalunya: www.xtec.cat (Escola oberta/Ciències socials/Geografia)
http://www.xtec.cat/recursos/socials/recursgeo/index.htm
Recursos didàctics en geografia. Dibuix/Treball
Material de l'alumnat: Seguin amb la mateixa metodologia i amb el tema de la població, ara es l'hora d'analitzar la dinàmica dels factors biològics en la població.
Hi ha un pas previ i necessari a desenvolupar: es tracta de precisar el concepte global de població amb el de grans grups d'edat (joves, adult i vells), que són els afectats directes de certs factors biològics de la població.
Una vegada superar aquest pas, es plantegen les situacions quantitatives que deriven en tres resultats estàndards: creixement de la població, estancament i decreixement.
Al final de cadascuna d'aquestes situacions estàndard, hi ha una sèrie d'afirmacions escrites que els estudiants han de veure si són correctes o incorrectes
Material del Professorat: Esquemàticament, el procés d'aprenentatge està format per als següents punts:
Descompondre el concepte i la imatge de població global en grans grups d'edat
(joves, adults i vells).
Natalitat > mortalitat = creixement de la població (joves).
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
Natalitat = mortalitat = estancament de la població.
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
Natalitat < mortalitat = decreixement població (vells).
Comprovació de l'aprenentatge en frases escrites correcte o incorrectes.
No oblideu mirar detingudament el procés a seguir amb els alumnes per tal de veure quan ens heu de parar per rebre la resposta dels estudiants.