Material accessible mitjançant la web de la Generalitat de Catalunya: www.xtec.cat (Escola oberta/Ciències socials/Geografia)
http://www.xtec.cat/recursos/socials/recursgeo/index.htm
Recursos didàctics en geografia. Dibuixos informatius
Conté: Situació inicial d'una futura àrea metropolitana. Creixement d'una àrea metropolitana
Material de l'alumnat: Aquestes diapositives mostren, a nivell teòric, el creixement d'un àrea metropolitana, partint d'una petita ciutat inicial, amb la seva àrea de influencia directa, i la resta del territori bàsicament rural, en el que es dibuixen unes corones o perifèries metropolitanes que tindrà lloc, en el futur, el creixement metropolità.
Es consideren quatre etapes de creixement metropolità, que tenen efectes diferents en funció de les corones metropolitanes: creixement més intens quan més a prop de la ciutat central i creixement menys intens quan més lluny de la ciutat central. Per altra banda, les corones més properes a la ciutat central experimenten més etapes de creixement i, en canvi, les corones més allunyades tenen menys etapes de creixement.
Finalment, es consideren el efectes dels mitjans de transport en el eixos radials i en el eixos de circumval.lació
Material del Professorat:
Aquestes il.lustracions s'han pensat, fonamentalment, com a suport de l'explicació del professor, per a que l'estudiant pugui visualitzar de forma clara les diferents corones metropolitanes, l'impacte del creixement en les diverses etapes i la existència d'un eixos de circulació radial i de circumval.lació imprescindibles per la seva pròpia existència de l'àrea metropolitana.
Des del punt de vista didàctic, en general, són massa complexes per que sigui l'estudiant que, a partir d'un text elaborat per el professor, sigui capaç de dibuixar les diferents etapes de creixement de l'àrea metropolitana.
No hi ha mes remei que anar passant les il.lustracions de forma bastant lenta, per tal de que vegin amb claredat els efectes o transformacions que es produeixen en cadascuna de les etapes que s'analitzen.