L’ús de recursos educatius oberts s’ha convertit en quelcom habitual en l’ensenyament universitari i la tendència és creixent per als propers anys. L’accés a materials similars i complementaris per part dels estudiants al que generalment es coneix com a llibres de text reforça encara més el canvi de rol del professor, que passa de ser dipositari únic del coneixement a facilitador de l’aprenentatge. El projecte que aquí es presenta pretén valorar les percepcions i el grau d’acceptació per part dels estudiants com a editors del seu propi material d’estudi i, alhora, l’activitat permet avaluar tant competències específiques de l’assignatura com un bon nombre de competències transversals de diversa tipologia. Aquest estudi va investigar específicament l’edició de vídeos formatius oberts de plantes medicinals i la seva incorporació a un canal de YouTube de l’assignatura de Botànica Farmacèutica associat a l’entorn virtual d’aprenentatge del Campus Virtual de la Universitat de Barcelona. Els objectius perseguits per aquest projecte engloben aspectes pràctics, tècnics, pedagògics i ètics que es deriven de la incorporació d’aquests recursos dins els materials del curs en línia del Campus Virtual.
Vicerectorat de Política Docent, Programa de Millora i Innovació Docent