Projecte: 2015PID-UB/040
L’objectiu del present projecte se centra en millorar la capacitat comunicativa del futur professional mitjançant el treball i la reflexió sobre el llenguatge a utilitzar per a dirigir-se a un professional del mateix àmbit o bé a un receptor no especialitzat (per exemple, un pacient). En el context de l'assignatura de “Fonaments d’Immunologia” del Màster URV-UB de Nutrició i Metabolisme, els estudiants han seleccionat un tema i treballat en equip els seus continguts. Els estudiants l’han presentat a classe emprant dos tipus de registre i detectant la terminologia adient en cada cas. L’avaluació de les presentacions s’ha realitzat, a més de pel professor, mitjançant correcció per iguals i autoavaluació. A més, per tal de dinamitzar les classes, els estudiants han realitzat a classe qüestionaris en línia amb els propis dispositius mòbils i han obtingut una
retroacció immediata a través del seu dispositiu (utilitzant la plataforma Socrative). Aquestes estratègies docents han estat valorades pels estudiants per a conèixer el grau d’interès i d’aprofitament.Es preveia que els estudiants realitzessin una activitat formativa d’aquest tipus per aprendre no només els continguts del temari sinó que també la importància del tipus de llenguatge emprat en la comunicació. Els resultats assolits es corresponen amb els previstos inicialment ja que tant els indicadors quantitatius com qualitatius del projecte reflecteixen l’aprenentatge assolit i l’àmplia acceptació de l’activitat.