Projecte: 2014PID-UB/045
Es tracta d’un projecte dirigit a l’alumnat dels Grau de Mestre d’Educació Infantil i Primària en el marc de l’assignatura obligatòria d’Acció Tutorial: relacions escola, famíliia i comunitat. Aquesta matèria es compartida per dos departaments – Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació i Departmanet de Sociologia- i pretén focalitzar l’alumnat a la pràctica professional a partir de situar-se en l’entorn escolar i desenvolupar una proposta d’acció tutorial d’aula. L’objectiu primordial que es volia aconseguir des del Departament de Sociologia era que l’alumnat analitzés amb rigor la singularitat i la comparabilitat del seu lloc de partida, superant la visió sociocèntrica o subjectiva del seus referents escolars previs. Es tractava de conèixer la realitat educativa present en el propi entorn i maneres de prendre compromisos com a ciutadans i com a futurs professionals de l’educació. La finalitat doncs era la de reconèixer, treballar i aprofundir en una realitat educativa comunitària propera, compartir-la amb el grup, i que fos una de les principals evidències d’avaluació de l’assignatura. Els resultats van superat les expectatives,sobretot se’n tenen evidències a partir de la retroacció demanada a l’alumnat al finalitzar l’activitat docent de l’assignatura: per una banda perquè s’han complert els objectius pretesos com eren el lligam de la teoria amb la pràctica, descobrint els problemes reals i la manera com les escoles hi treballen i s’hi comprometen; ha estat també una manera efectiva de treballar en grup i compartir experiències, d’utilitzar eines de cerca i consulta d’informació, i de presentació, comunicació i debat de les conclusions extretes.